Jazdíte na rezerve? Nie je to najlepšie

Veľmi dlhú dobu som jazdil tak, že som tankoval len minimum benzínu. V podstate, bola ručička kontrolky vždy tesne nad rezervou. Dlho som to robil takto z finančných dôvodov  potom zo zvyku. Nemôžem povedať, že by moje auto bolo niekedy bezproblémové. Bola to stará rachotina, do ktorej bolo treba neustále vrážať peniaze a aj napriek tomu, sa neustále kazila. Preto som nikdy nepripisoval dôraz tomu, že by za nejakými problémami mohlo stáť aj to tankovanie.
Raz som s autom ostal stáť uprostred noci v strede cesty. Nikto na blízku, nikto kto by mi mohol prísť pomôcť. žena šoféruje auto.jpgTak som ho sám odtlačil asi dva kilometre, pretože bližšie nebolo žiadne miesto na odparkovanie. Zavolal som si taxík a domov prišiel o druhej ráno. Keď sa mi po niekoľkých dňoch podarilo auto konečne dostať do servisu, dozvedel som sa, že išlo o cievku v motore. Vtedy ma automechanik poučil o tom, že musím tankovať viac. Keď je totiž v aute málo benzínu, zanáša sa vám celá nádrž a aj motor nejde na sto percent. Navyše sa môže veľmi ľahko stať, že sem tam natiahne aj nejaký vzduch, pretože ak je v nádrži málo benzínu, tak napríklad v kopci, nemusí byť na meste, odkiaľ odchádza do motora.
 auto ide po ceste.jpg

Koľko tankovať ideálne

 
Úplne ideálna je plná nádrž. Nie vždy, je to však reálne. Raz človeku chýbajú peniaze, inokedy zabudne natankovať. Mali by ste sa ale snažiť o to, aby ste mali natankovanú aspoň polovicu nádrže. To je minimum, pri ktorom auto netrpí až tak výrazne. Polovicu nádrže by ste teda nemali nikdy vyčerpať až do rezervy. Proste keď uvidíte, že je v polke, tak choďte na benzínku. Samozrejme, že ak budete s malým množstvom benzínu jazdiť len výnimočne, tak sa nič strašné nestane. Problém nastáva až vtedy, keď to takto robíte dlhodobo a pravidelne alebo dokonca, tak ako ja, stále. Okrem iného, jazdiť s nie prázdnou nádržou je aj istejšie, pretože viete, že neostanete stáť niekde na križovatke alebo v noci uprostred diaľnice.