Brazília bojuje proti falošným správam v školách

Zvláštny záujem je vplyv, ktorý môže mať táto dezinformácia na tých, ktorí sú najviac citliví. „Cieľom je naučiť študentov identifikovať falošné novinky a teraz je súčasťou národných osnov, pretože krajina sa rozhodla, že je to potrebné,“ povedal Leandro Beguoci, redakčný riaditeľ špecialistov na vzdelávanie v Brazílii Nova Escola.

studenti

„Rozširovanie sietí sociálnych médií v tomto ohľade vyvolalo naliehavú situáciu,“ povedal Beguoci. Štúdie mediálnej analýzy sa stali povinnými v decembri 2017, ale už niekoľko rokov boli v niektorých brazílskych školách ponúkané spolu s tradičnými predmetmi, ako je matematika a história.
Kajo Rodrigues (14) povedal, že brazílska tlač nie je dokonalá, ale zohráva dôležitú úlohu v boji proti falošným novinám „pretože nie každý má internet alebo nástroje na kontrolu faktov“.

Zapísala sa do programu „Young Press“ spustený pred šiestimi rokmi v štátnej škole Casa Blanca v Sao Paulu.
V hoteli Casa Blanca učitelia Lucilene Varandas a Hildenor Gomes do Santos zabezpečujú, aby ich študenti vo veku 8 až 14 rokov vedeli, že nebudú brať všetko, čo sledujú alebo čítajú v nominálnej hodnote.
Premýšľajte o kliknutiach

„Keď dostanem informácie, hľadám to na internete a pýtam sa, či je to pravda,“ povedala 11-ročná Helena Vitalová, ktorej rodičia sú učitelia. Povedala, že program ju naučil, aby videl médiá z inej perspektívy.
„Teraz viem, že veci nie sú také zlé, celá krajina sa nebude zrútiť,“ dodal Vital, ktorý povedal, že konzumácia správ bez toho, aby si to spochybnila, „zanecháva ľudí smutný“ a že „existuje veľa negatívnych vecí, t pravda. „

Deti nemajú nástroje na systematické skontrolovanie všetkého, ale „sa pozerajú na články, ktoré ich napísali, kto by ich mohol zaujímať a kde sú publikované, čo sú všetky spôsoby, ako spochybniť informácie,“ povedal Varandas, ktorý sa snaží vytvoriť partnerstvá s agentúrami na kontrolu faktov s cieľom rozšíriť vzdelanie detí.

učebna

Zdá sa, že opatrenia fungujú aj napriek mladému veku detí.
„Stačí, ak kliknete na zdieľanie falošných správ, tento projekt ma naučí premýšľať o svojich kliknutiach,“ povedala Rodrigues, dcéra obchodníka a manikérky.
Študenti, ktorí sa zapísali do programu „Young Press“, tiež analyzovali miestne mediálne príbehy o projekte a dokonca zistili nepresnosti.